måndag 17 februari 2020

Tänk snabbt! v.8

Nya vecka, och då är det dags för en ny Tänk snabbt! från Enligt O, som går ut på att snabbt välja mellan olika alternativ.

Den här veckans fem snabba är:

Radio eller poddar?
En gång i tiden lyssnade jag väldigt mycket på radio, men numera blir det bara poddar. Jag gillar att man kan välja själv vad man vill lyssna på och när, och det gäller både själva radioprogrammen och musiken. Ibland lyssnar jag dock på radioprogram i poddformat, till exempel P3 Dokumentär. För något år sedan skrev jag ett inlägg om mina favoritpoddar, som finns att läsa här för den som är intresserad.

Mandelmassa eller vaniljkräm?
Om jag får välja vill jag ha en helt vanlig semla med mandelmassa, gärna i varm mjölk men det går bra utan också. Om jag bakar själv skippar jag kardemumman.

E-böcker eller pappersböcker?
Jag har alltid gillat pappersböcker och kommer nog alltid att göra det. Nu på slutet har jag dock börjat bli mer och mer förtjust i e-böcker för det är ju så himla praktiskt, speciellt nu när jag har köpt en Kindle och slipper läsa på telefonen. Nu kan jag till och med komma på mig själv med att önska att jag köpt en stor och tung bok som e-bok istället, och så tänkte jag aldrig tidigare.

Bokstavsordning, genre eller färg?
Mina bokhyllor är sorterade efter genre och sedan författarens efternamn. Jag tycker att färgsorterade hyllor är riktigt snygga, men jag provade själv en gång och det drev mig till vansinne att behöva ställa böcker från samma serie på olika ställen.

Tulpaner eller ranunkel?
Jag är verkligen ingen blomsterfantast, men om jag ska välja så är nog tulpaner lite finare.

2 kommentarer:

  1. Håller med om att färgsortering verkar mer snyggt än praktiskt. Får se hur jag gör med nya hyllan. Är i förberedelsestadiet fortfarande.

    SvaraRadera
  2. Semla med varm mjölk har jag inte ätit sen jag var barn, och det var längesen!

    SvaraRadera