tisdag 14 januari 2020

Tisdagstrio: Böcker jag inte hann med under 2019


Temat för veckans tisdagstrio är "böcker jag inte hann med under 2019". Jag har valt tre böcker som jag köpte precis i slutet av året och därför inte har hunnit läsa än.

The Lost Girl of Astor Street av Stephanie Morrill
Boken utspelar sig i Chicago på 1920-talet, och handlar om 18-åriga Piper vars bästa vän Lydia har försvunnit spårlöst. Piper är övertygad om att polisen är helt fel ute, och bestämmer sig för att utreda Lydias försvinnande på egen hand.

Min historia av Michelle Obama
Jag läser sällan memoarer, men jag har hört mycket bra om denna och jag tycker om Michelle Obama, så jag tänkte att jag skulle ge den en chans. Det kan bli en utmaning, men jag hoppas att jag gillar den.

Deliver Us av Kathryn Casey
Mellan städerna Houston och Galveston i Texas finns ett område som har kommit att kallas The Texas Killing Fields. Under en trettioårsperiod hittades mer än tjugo flickor och unga kvinnor döda på fälten längs Interstate 45, och man tror att området använts som dumpningsplats av flera olika seriemördare. I Deliver Us berättar Kathryn Casey om de olika fallen, om offren, och om utredningarna som alltför ofta inte lett någonstans.

16 kommentarer:

  1. Tror inte att jag orkar läsa en självbiografi. Tack för tips om de andra.

    SvaraRadera
  2. Deliver us låter som en riktigt läskig och intressant bok.

    SvaraRadera
  3. Michelle Obama är verkligen en intressant kvinna.

    SvaraRadera
  4. Delicato us verkar spännande och intressant. Kanske för otäck?

    SvaraRadera
  5. Obama är jag lite nyfiken på. Den har ju legat högt på kombinerade kritiker-läsar-listor. Deliver us låter väldigt spännande.

    SvaraRadera
  6. Min historia skall jag försöka läsa i år.

    SvaraRadera
  7. Michelle Obama och hennes bok känner jag naturligtvis till. men jag har inte läst den. de andra båda titlarna är okända för mig

    SvaraRadera
  8. Deliver Us låter som en bok jag skulle tycka var intressant! Har hört mycket om de där fälten i poddar så måste kolla upp boken. Tack för väldigt bra tips!

    SvaraRadera
  9. De två första låter intressanta. True Crime däremot är inte min grej.

    SvaraRadera
  10. Deliver Us måste jag verkligen läsa. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  11. Obamas bok känner jag till och har varit lite småsugen på att läsa den. Deliver us låter spännande och som en bok som skulle passa mig.

    SvaraRadera
  12. Har inte läst någon av dina böcker men vill läsa Michelle Obamas bok.

    SvaraRadera
  13. Skulle också vilja läsa Michelle Obamas självbiografi.

    SvaraRadera
  14. Michelle Obamas bok är jag nog lite nyfiken på. Jag har hört många säga att den är bra och intressant.

    SvaraRadera