söndag 18 oktober 2015

Nytt försök

Hej! Jag har väl försökt blogga typ 40 000 gånger i mina dagar och alltid gett upp efter ett tag. Den blogg jag haft längst är den på Tumblr som mirakulöst fortfarande är aktiv efter över fyra år. Tänker dock inte länka den hit, då jag helst inte vill koppla ihop den med min riktiga identitet om det går att undvika.

Tänkte nu göra ett nytt försök, denna gång med en bokblogg. Tänker att de kanske är lättare om jag har något specifikt att blogg om. Vi får väl se.

Jag heter i alla fall Evelina, är 25 år, och jobbar som lärare i engelska på högstadiet.

Jag har alltid läst mycket. I princip ända sedan jag först lärde mig läsa har böcker haft en stor plats i mitt liv. Jag läser mycket Young Adult och mycket deckare. Är mycket intresserad av queer litteratur, speciellt som riktar sig till ungdomar. Jag läser mest på engelska, men även en del på svenska.

Jag läser också väldigt mycket fanficiton, men det är inget jag kommer skriva om direkt här på bloggen, mer än om jag nämner det i förbifarten någon gång sådär. Anser dock å det bestämdaste att fanfiction är litteratur precis som publicerade böcker är. I will fight you on this.

Just nu är jag inne i en väldig lässvacka, så tillvida att jag inte har läst någon bok på jättelänge, utan bara fanfiction. Det händer ibland.

Tänkte därför börja med att publicera några recensioner av böcker som jag läst tidigare under året, så kanske bokläsningen kommer igång igen också.

Ambitiösa planer för denna blogg, alltså. Vi får väl se hur det går.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar