lördag 21 november 2015

A-Ö Boktaggen: Besvikelse

Dags för nästa inlägg i A-Ö Boktaggen.

B - Besvikelse. En bok som inte levde upp till dina förväntningar.
Du såg verkligen fram emot att läsa den här boken. Anledningen spelar ingen roll. Men det slutade som en stor besvikelse.

En bok som jag blev besviken på var A Little Something Different av Sandy Hall. Den var helt enkelt inte särskilt bra, och att jag hade alldeles för höga förväntningar gjorde inte saken bättre.

Författaren har tidigare skrivit fanfiction, och jag läste en jättelång fanfic av henne som var helt fantastisk. En intressant grej som hon gjorde då var att hon lät delar av berättelsen, som handlade om ett specifikt par, berättas av andra personer än paret själva. När jag då fick veta att hon skulle ge ut en bok som berättas helt av andra personer än huvudpersonerna, blev jag så klart överlycklig. 

Tyvärr funkar det inte alls lika bra som det gjorde i hennes fanfic, och resultatet blir en ganska medioker kärlekshistoria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar