måndag 23 november 2015

A-Ö Boktaggen: Cirkus (men mest gnäll)

Alltså, det här har varit typ världens längsta dag. Till saken hör att jag fick en allergisk reaktion igår - jag har katt fast jag egentligen är lite allergisk. Det funkar bra nästan jämt, men igår höll jag på och rensade ur en massa gamla kartonger och slängde skräp och grejer, och kom alltså i kontakt med en massa damm. Det brukar hänga med i minst ett dygn efteråt, så jag hade en skitjobbig natt eftersom jag typ inte kunde andas när jag låg ner, och sen har jag känt mig lite smått däckad hela dagen, med ett fint avslut i form av sprängande huvudvärk. Hurra.

Tyvärr är jag inte riktigt färdig än. Jag vill egentligen bara gå och lägga mig, men jag har ett par lektioner imorgon som jag inte har planerat riktigt färdigt pga. se ovan, så det måste jag göra först. 

Men det var ju inte det jag skulle prata om egentligen. Jag tänkte att jag skulle köra nästa del i A-Ö Boktaggen.

C - Cirkus. En bok som det hände mycket i.
Saker hände hela tiden i den här boken. Du hängde knappt med.

Den här tyckte jag faktiskt var ganska svår att svara på. Jag försöker ju att mest läsa böcker där det händer mycket och blir lätt uttråkad om det går för långsamt, så det var ganska svårt att hitta någon bok som liksom utmärkte sig. 

Den jag valde blev till slut Dött lopp (originaltitel: Dead Run) som är den tredje boken i Monkeewrench-serien av P. J. Tracy. Alla delar i serien skulle egentligen kunna passa in här, men jag valde just den tredje därför att den utspelar sig under en väldigt kort tidsperiod (cirka ett dygn) och på den tiden hinner det en väldig massa grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar