fredag 10 juni 2022

Fem en fredag v. 23

Hej och glad fredag! Och idag är jag verkligen så glad, men också helt utmattad. Vi hade skolavslutning på jobbet igår, så nu är äntligen det här läsåret snart över. Det har varit ett otroligt långt och utmanande läsår, men roligt också förstås! Vi lärare jobbar idag och tre dagar nästa vecka, och sen får vi också gå på ett välbehövligt sommarlov. 

Men idag är det hur som helst fredag, och då är det förstås dags för en ny Fem en fredag. Veckans tema är Bäst.

Vilken har varit din bästa semester?
När jag var 18 fick jag en resa till London i present av min mamma. Det var hon, jag och min lillebror som åkte, och det var fantastiskt roligt. Jag har varit i London flera gånger till sedan dess, men den där första resan var förstås speciell. 

Vilken tycker du är den bästa månaden?
Definitivt juni, så jag är förstås lycklig nu. Jag tycker det är den vackraste månaden; det är så grönt och ljuset är otroligt, det är varmt men inte sådär olidligt som det ofta kan bli i juli. Plus skolavslutningen och att sommarlovet börjar förstås.

Vad är nummer 1 i ditt liv?
Familj och vänner förstås. Men mitt jobb, djur, läsning och andra fritidsintressen är också mycket viktiga saker i mitt liv.

När tävlade du senast, och i vad?
Jag tror jag nämnde Escape Room i den senaste Fem en fredag som jag deltog i? Vi gjorde alltså en sån på min kompis möhippa i början av maj, och det var jätteroligt. Man hade en timme på sig, och vi klarade av det med sju minuter till godo. Det är ju många som inte löser det alls, så vi var nöjda!

Vad är det bästa med livet just nu?
Det är så mycket roligt som händer! Som sagt var det skolavslutning igår och den var så himla fin. Så roligt att vi kan ha en "riktig" skolavslutning igen, efter två år med pandemianpassade varianter. På måndag fyller jag år, och det är ju kul fast jag inte har några särskilda planer. I midsommar ska jag åka till Dalarna och gå på bröllop, och det ser jag verkligen fram emot. Vi har tänkt åka på semester en sväng någon gång nu i sommar också; vi ska hälsa på släkten och sen även åka till Stockholm en sväng tänkte vi. Och så ska jag äntligen ta körkort! Jag har bokat en intensivkurs om ett par veckor, och det ska bli jättespännande. Jag talar om det redan nu, så att jag får lite press på mig att faktiskt klara av det, haha!

8 kommentarer:

  1. Jag är också lärare och håller verkligen med att det ska bli så skönt med ledighet nu :) så sjukt intensivt i slutet av läsåret så jag knappt fattar hur resten av livet har gått ihop. Ha en underbar sommar!

    SvaraRadera
  2. London är ju speciellt och allra mest speciell är ju första resan dit 🙂 Grattis i förskott!

    SvaraRadera
  3. Måste vara ett fantastiskt minne med din första Londonresa. Juni är fint men min favoritmånad är maj för då har jag fortfarande allt framför mig. Långa, ljusa kvällar och semestern är i antågande.

    SvaraRadera
  4. jag är urkass på frågesporter och tävlingar, kul att delta ändå.

    SvaraRadera
  5. London, dit har jag aldrig varit mer än på flygplatsen. Skulle vara kul. Många fina ställen finns och även i närområdet.
    Juni är vackert och jag älskar även juli och augusti.

    SvaraRadera
  6. London är en fin stad som en kan besöka gång på gång. det låter som om du får en fin, omväxlande sommar. juni är en fantastisk månad. grönt i så många nyanser

    SvaraRadera
  7. Mycket kul har du att se fram emot, inte minst körkortet! Ingen i min familj (barn o barnbarn) förutom jag har körkort o jag har inte rattat en bil sedan 1981! Det begränsar livet oerhört, särskilt ute på landet där vi bor. London har jag aldrig besökt, jag har aldrig vurmat för storstäder utan tvärtom så långt bort från folk som möjligt, haha. Undrar var här i Dalarna bröllopet ska stå, oavsett så blir det en upplevelse för alla deltagande.

    SvaraRadera