fredag 23 september 2022

Fem en fredag v. 38

Hej och glad fredag! Nu har det gått fem veckor på terminen här, och vi är halvvägs till höstlovet. Det känns helt sjukt att det gått så fort. Förra läsåret var riktigt tufft, och vid den här tiden hade jag börjat räkna ner till lov för länge sedan, men i år har det flutit på mycket bättre och det är jag förstås glad för.

Men trots det är det så klart skönt att få gå på helg om några timmar. Innan dess är det dags för en ny Fem en fredag, och veckans tema är Att göra.

Vilka titlar har du på din att läsa-lista?
Massor! Nu närmast ska jag försöka läsa färdigt Long Bright River av Liz Moore som jag har hållit på med i typ två veckor. Den är jättebra, men jag har haft så mycket annat att göra så jag har liksom ingen ro att sätta mig med den ordentligt. Ska försöka råda bot på det snarast.

Vilka är höjdpunkterna på helgens att göra-lista?
Vi ska äntligen sälja vår gamla bil. Den har stått i princip orörd sedan vi köpte den nya i slutet av juli, så det ska bli skönt att bli av med den. Köparen är en man som mamma känner som bor i Sundsvall, och vi ska ändå dit imorgon så då kör vi dit bilen åt honom när vi ändå håller på. Vi får ta båda bilarna förstås, annars kommer vi ju inte hem sedan. Han har lovat att bjuda på mat också, så det blir trevligt.
 
Vad bockade du senast av?
Jag tog min fjärde covid-spruta i måndags. Jag hade tur och lyckades boka tid samma dag som de började med det uppdaterade vaccinet, så nu har jag skydd mot omikron också!

Vad är något som du inte kommer hinna med innan veckans slut?
Jag brukar städa på helgerna men nu blir vi ju borta hela dagen imorgon, så jag kommer nog inte hinna med allt som jag brukar.

Vad är något ofärdigt du inte jobbat med på minst ett år?
Mina diamanttavlor. Jag kom av mig helt med dem när jag började bygga Lego istället, så den tavlan jag höll på med då har legat halvfärdig sedan förra sommaren. Men jag är lite sugen på att börja med dem igen, och kommer då förstås göra färdigt den halvfärdiga först.

6 kommentarer:

  1. Tack nu påminde du mig om att det är dags för ännu en spruta!!! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Skönt att få det uppdaterade vaccinet, så långt tänkte inte jag när jag bokade vaccinationstid för några veckor sedan. Å andra sidan kanske det inte ens var kommunicerat då när det nya skulle släppas. Nåja, fyra sprutor jag har i alla fall och omikronvarianten på vaccinet får jag väl nästa år antar jag (räknar med att det blir ett årligt vaccinerande framöver).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag visste inte alls när det nya skulle skulle släppas! Det var bara en ren slump att jag hade bokat in det just den dagen. Egentligen skulle jag ha tagit förra veckan men blev sjuk och fick boka om, och såhär i efterhand var ju det bra då.

      Radera
  3. skönt att bli av med gamla bilen. städningen finns ju kvar. diamanttavlor låter spännande. jag visste inte att det fanns sådana

    SvaraRadera
  4. det får väl bli en spruta till

    SvaraRadera
  5. Jag hade samma tur som du, fick det nya vaccinet i tisdags. Min femte spruta! Börjar känna mig ganska konserverad...Diamanttavlor är det många som pysslar med, för pillrigt för mina artroshänder, men måla går bra, så jag håller istället på med paint-by-number. Trevlig helg

    SvaraRadera