söndag 10 mars 2019

En smakebit på søndag - Tysta rop

Smakebit på søndag
Den här veckan är det bloggen Betrakninger som står värd för En smakebit på søndag. Poängen är att man ska bjuda på ett utdrag från den bok man läser för tillfället.

Just nu läser jag Tysta rop av Angela Marsons, som är den första boken i serien om kriminalkommissarie Kim Stone. I den här boken hittas en rektor för en privatskola mördad i sitt hem, och det är Kim och hennes team som utreder fallet. Ungefär samtidigt hittas mänskliga kvarlevor i marken som tillhört ett gammalt barnhem.

Tysta rop (inbunden)De svängde in i en lång korridor på andra våningen och visades in på ett kontor där en missfärgad rektangel på dörren talade om att namnskylten redan hade tagits ner.
    Mannen bakom skrivbordet reste sig. Hans kostym var dyr och slipsen glänste i himmelsblått siden. Det jämnsvarta håret antydde att han nyss hade färgat det.
    Han räckte fram handen över skrivbordet. Kim såg sig omkring, tittade på det som fanns på väggarna. Alla intyg och diplom, alla minnessaker med Teresa Wyatts namn på, hade försvunnit.
    Bryant tog emot den utsträckta handen.
    "Tack för att ni varit så tillmötesgående, mr Whitehouse."
    "Jag har förstått att ni är tillförordnad rektor", sa Kim.
    Han nickade och satte sig ner. "Jag kommer att gå in som rektor nu, och om jag kan göra något för att hjälpa till med utredningen..."
    "Åh, det är jag säker på", avbröt Kim. Det var något lömskt över honom. Allt verkade så välrepeterat. Det faktum att han redan hade flyttat in på Teresa Wyatts kontor och avlägsnat alla spår av henne var minst sagt smaklöst. Teresa Wyatt hade varit död i mindre än tolv timmar. Kim gissade att den här mannen redan hade uppdaterat sitt cv.

9 kommentarer:

  1. Denna verkar spännande och jag har den på min önskelista :)

    SvaraRadera
  2. snyggt omslag, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Nya deckarserier är ju aldrig fel. Verkar intressant!

    SvaraRadera
  4. Den här har jag läst, alltid roligt med nya deckarserie men det var något som gjorde att jag inte fängslades så mycket av den här. Hade kanske för höga förväntningar. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. tack för smakebiten! kände inte till, men omslaget verkar lovande

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbit, trevlig söndag

    SvaraRadera
  7. Det låter som en spännande bok.

    SvaraRadera
  8. Känner inte till den men den låter ju spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten! Denna blev jag klart nyfiken på nu.

    SvaraRadera