torsdag 18 november 2021

Helgfrågan v. 46

I veckans helgfråga undrar Mia om vi brukar läsa ljudböcker.

Jag är något av en periodare när det gäller ljudböcker; ibland lyssnar jag supermycket, och ibland ingenting. Jag har också löjligt specifika krav på ljudböcker. Jag kan till exempel inte lyssna på skönlitteratur på svenska, varför vet jag inte men det funkar bara inte för mig. Uppläsaren är också väldigt viktig, men så är det nog för det flesta tror jag!

Här är i alla fall några ljudböcker som jag har lyssnat på och verkligen gillat. Några av dem är på svenska, och några är på engelska.


Genombrottet av Anna Bodin och Peter Sjölund


Var är Olle? av Martín Ezpeleta

Huvudet i bokskogen av Joakim Palmkvist

Den vedervärdige boktjuven av Joakim Palmkvist


The Poet X av Elizabeth Acevedo

2 kommentarer: