torsdag 7 februari 2019

Hett i hyllan #3

Jag lånar Monikas koncept Hett i hyllan, som går ut på att visa upp böcker som stått olästa i hyllan länge.

Bildresultat för kall som gravenUngefär runt 2013 upptäckte jag att Myrorna hade väldigt många intressanta böcker till ett billigt pris, och under en period köpte jag på mig väldigt många böcker därifrån, bland annat en hel hög av Peter Robinsons Alan Banks-böcker. Jag hade tidigare lånat några böcker ur serien på biblioteket och tyckte att de var bra, så när jag fick chansen att köpa dem för 10-20 kr styck tog jag den.

Det har självklart blivit så att jag inte har läst precis alla. En av dem som jag inte har läst är Kall som graven, och nu när jag läser vad boken handlar om tycker jag inte ens att den verkar särskilt spännande. Det kanske börjar bli dags att rensa ur lite?

4 kommentarer:

  1. Har inte läst den. När man hittar ett ställe som har bra, billiga böcker så släpar man nog ofta hem mer än vad man hinner läsa.

    SvaraRadera
  2. Den har jag läst gillar de böckerna väldigt mycket.

    SvaraRadera
  3. Den har jag läst, men jag är inte alls glad i Alan Banks :)

    SvaraRadera
  4. Jag har läst nästan alla böcker i den serien. Fast på engelska.

    SvaraRadera