måndag 6 april 2020

Tänk snabbt! Påskedition

Nu är vi inne i påskveckan, och själv jobbar jag den här veckan (eller ja, till och med torsdag då så klart) och är ledig nästa. Som jag har nämnt förut tillhör jag dock en riskgrupp på grund av mitt hjärtfel, så jag och min chef har bestämt att jag ska jobba hemifrån åtminstone den här veckan. Lite märkligt känns det förstås, att bedriva min undervisning hemifrån vardagsrummet fast eleverna sitter i skolan, men så är det ju också märkliga tider vi lever i.

Även Tänk snabbt! har påsktema denna vecka, och veckans fem snabba lyder:

Gult eller grönt?
Grönt är en av mina favoritfärger. På sistone har jag blivit mer och mer förtjust i gult också men bara vissa nyanser, och jag passar absolut inte i gula kläder, så grönt vinner ändå.

Påsköl eller påskmust?
Jag dricker inte öl överhuvudtaget, men påskmust är gott. I rimliga mängder dock, jag tycker det blir lite slibbigt om man dricker för mycket.

Påskägg eller påskris?
Påskris är fint men jag påskpyntar sällan själv. Däremot brukar det bli en del godis till påsk, men i år vet jag faktiskt inte om jag törs köpa plockgodis; det blir nog färdiga påsar för säkerhets skull.

Påskhare eller påskkärring?
Nog var det roligt att gå påskkärring som liten, men det känns inte som att det är lika vanligt numera? Och jag föredrar nog påskharen ändå.

Påskekrim eller klassiska berättelser?
Krim är ju alltid min grej, och så även under påsken.

3 kommentarer:

  1. Det är svårt att klä sig fin i gult tycker jag. Gärna gula ljus och dukar till påsk, men där går gränsen ;)

    SvaraRadera
  2. Gult är definitivt inte min favoritfärg och speciellt inte på kläder

    SvaraRadera
  3. Håller med om att gult på kläder är svårt. I alla fall på mig. Däremot uppskattar jag, liksom du, färgen mer och mer!

    SvaraRadera