måndag 8 juni 2020

Tänk snabbt! v. 24

Så är vi äntligen inne på den sista skolveckan (även om jag som lärare faktiskt jobbar ett par dagar nästa vecka också), och denna märkliga termin är snart över. Tänk så konstigt det kan bli; jag har i princip inte varit på jobbet alls de senaste två månaderna utan har bara jobbat hemifrån. Fruktansvärt tråkigt är det, kan jag tala om.

Men nu är det i alla fall måndag, och då är det ju dags för Tänk snabbt! från Enligt O; här kommer mina svar på veckans fem snabba:

Firar Sveriges nationaldag eller inte?
När jag gick på scouterna firade jag för det mesta nationaldagen; vi brukade vara med på kommunens nationaldagsfirande i våra scoutskjortor och höll i fanor och sånt där. Numera bryr jag mig inte direkt, och det hade jag nog inte gjort då heller om det inte hade varit för scouterna.

Fastnar för musik i filmer och tv-serier eller inte?
Filmmusiken är jätteviktig; jag hittar ofta ny musik som jag gillar via filmer och tv-serier. Det är tur att Shazam finns numera, förr fick man försöka lyssna efter några ord som man kunde Googla på för att försöka hitta vilken låt det var.

Katt eller hund?
Jag är vansinnigt förtjust i både hundar och katter, och jag tycker de är bra på olika sätt.

Ringa eller sms:a?
Jag tycker väldigt illa om att ringa till folk och svarar helst inte när det ringer om jag inte vet vem det är. Tacka vet jag sms (och mail).

Läslistor inför sommaren eller inte?
Jag gör aldrig läslistor, och inte inför sommaren heller. Jag läser alltid vad jag känner för just för tillfället.

5 kommentarer:

  1. Jag gillar alla djur. Gör inte heller några listor på sommarläsning

    SvaraRadera
  2. Av någon anledning har jag väldigt svårt för schäfrar.

    SvaraRadera
  3. Jag gör listor, men läser oftast det jag känner för så det är mer en kul grej att göra listor. Gillar också både hundar och katter.

    SvaraRadera
  4. Avskyr att prata i telefon och att svara på okända nummer gör jag i princip aldrig. Som lärare i betygssättningstider vet man aldrig vem som ringer, även om jag varit väldigt skonad i alla fall de senaste åren.

    SvaraRadera
  5. Trist att jobba hemifrån så länge. Shazam kände jag inte till, verkar riktigt smart.

    SvaraRadera