fredag 7 maj 2021

Fem en fredag v. 18

Återigen är det fredag, den första i maj, och återigen är det dags för Fem en fredag. Veckans tema är Hänt i veckan.

Vad i veckan fick dig att längta efter något?
Jag har beställt både en Storytel Reader och en SodaStream, och jag har väntat spänt på båda hela veckan. Nu hoppas jag att de kommer idag.

Vad i veckan fick dig att sakna något?
Alltså det har ju varit så himla kallt! Jag envisas med jeansjacka ändå, men visst saknar jag värmen.

Vad i veckan gav dig lyckokänslor?
Igår fick jag äntligen min första vaccindos, och hallelujah vad glad jag är! Jag var lite öm i armen igår kväll, men annars har jag inte känt av några biverkningar alls.

Vad i veckan fick dig att fundera?
Jag funderade länge och väl om jag verkligen skulle bry mig om att läsa ut Impostor av L.J. Ross. Jag tyckte den var bra först, men när jag hade läst halva kände jag mig bara uttråkad och drog mig för att fortsätta läsa. Jag läste ut den till slut ändå och nog blev den bättre mot slutet, men jag kommer nog inte läsa några fler böcker i serien.

Vad i veckan fick dig att vilja testa något nytt?
Jag beställde några böcker från Adlibris i veckan och bestämde mig för att testa "Early Bird" som leveransalternativ. Det innebär att paketet levereras med morgontidningen, och går det inte in i brevinkastet så hänger de paketet i en påse på dörrhandtaget. Otroligt smidigt! 

Där jag bodde förut kunde jag inte välja leveransalternativ som innebar att saker lämnades utanför dörren, dels pga. stöldrisken och dels för att min ytterdörr var så nära trappan att folk hade behövt kliva över grejerna för att komma förbi. Nu bor jag i ett mycket tryggare hus och det finns gott om plats utanför min dörr, och det är ju rent fantastiskt praktiskt att kunna få sakerna direkt hem.

5 kommentarer:

  1. det leveransalternativet kände jag inte till. men jag tycker att både Adlibris och Bokus fått otroligt långa leveranstider. dessutom får vi bara post varannan dag. jag tog vinterjackan när jag var ute idag, men det var för varmt. här är kallt och blåser. och regnar

    SvaraRadera
  2. jag använder min varma vinterjacka varannan dag.

    SvaraRadera
  3. Reader= som läsplatta`? aha, har jag aldrig testat. vill helst bläddra i en bok, tant som jag är. Men har börjat lyssna på ljudböcker, tycker det är lite knepigt att hålla koncentrationen.
    Jag har nästan ångest över att jag ska flytta till en annan stad och mista mitt fantastiska lilla bibliotek och istället gå över till att använda bokbuss!!
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Storytel Reader är super. Sodastream har jag haft i mitt tidigare liv.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  5. Kände inte heller till det här leveranssättet, men det verkar ju jättebra. Och här är ytterligare en tant som vill ha en riktig bok att läsa ur och bläddra i. För mig är det mycket det som ger läsa-känslan! Vad skönt att du flyttat till ett tryggare område Evelina. Det är viktigt att känna trygghet i sin boendemiljö! Ha det gott!

    SvaraRadera