tisdag 8 december 2015

8 december - Läsvärt

Dag 8 i Bokhoras julutmaning:
Läsvärt.

Det var alldeles för länge sedan jag lade upp något annat än utmaningar här, så jag sitter faktiskt och filar på en recension av en riktigt bra serie. 

Än så länge får ni dock hålla till godo med en annan läsvärd bok. Jag har valt Magistern av Frank McCourt, som jag var tvungen att läsa under min andra termin på högskolan. Jag säger “var tvungen” därför att jag var väldigt skeptisk till en början, men sedan gillade jag den faktiskt. Jag tror att många kan tycka att den är bra, speciellt om en gillar memoarer, men den var extra värdefull för mig som lärarstudent. 

Tyvärr är den rent hopplös att få tag i på svenska (det var den redan 2010 när jag läste den, och jag minns att vi var rasande på våra lärare för att de krävde att vi skulle läsa en bok som inte gick att köpa), men på engelska finns den under titeln Teacher Man. Den brukar även finnas på bibblan. Själv hade jag turen att hitta ett begagnat exemplar i fint skick på Myrorna i somras, så jag ska nog ta och läsa om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar