måndag 9 mars 2020

Tänk snabbt! v. 11

Ny vecka igen, och för mig är det första arbetsdagen efter sportlovet. Det kändes tungt att kliva upp i morse, men det brukar gå över fort.

Som vanligt på måndagar har Enligt O lagt upp fem snabba frågor att svara på, och den här veckan lyder de som följer:

"Rätt låt vann" eller "fel låt vann"?
Årets Melodifestival var verkligen ett riktigt bottennapp. Det brukar finnas åtminstone någon låt i varje deltävling som jag gillar, men i år var det väldigt tunt. Jag gillar The Mamas men tyckte först att låten var väldigt trist, men nu när jag har hört den några gånger tycker jag bättre om den och jag är glad att de vann.

Björn Skifs eller Tomas Ledin?
Jag är väl inte superförtjust i någon av dem, men måste jag välja blir det definitivt Björn Skifs. Jag är också väldigt fascinerad av att han inte verkar åldras; han ser liksom exakt likadan ut som han alltid har gjort.

Tegelstenar eller tunnisar?
Jag gillar båda! En kort, kärnfylld berättelse kan vara tillfredställande, men ibland kan är det bra att ge berättelsen ordentligt utrymme att utvecklas också.

Morgonmänniska eller nattuggla?
Jag är väldigt mycket nattugla och känner mig tyvärr piggast och mest effektiv på kvällen. Jag säger tyvärr eftersom jag har ett vanligt dagjobb och därför borde gå och lägga mig vid 22-tiden eller så, men det blir väldigt sällan så.

Twitter eller Facebook eller Instagram?
Jag har ett Twitterkonto men använder det inte överhuvudtaget. Jag använder och gillar både Facebook och Instagram, men jag är definitivt mest aktiv på Facebook. Jag lägger dock sällan upp saker på min egen vägg, utan nästan all min aktivitet är i olika grupper.

1 kommentar:

  1. Håller med om att det var ovanligt få bra låtar i år. Tycker nog egentligen bara att en låt var "bra på riktigt" och det var Surface, men den kom ju inte ens till final. Jag tycker ändå att The Mamas var värdiga vinnare.

    SvaraRadera