fredag 12 februari 2021

Fem en fredag v.6

Så var det fredag igen! Veckorna går fort, fastän jag börjar bli redigt trött på att jobba hemifrån. Det finns väl kanske en och annan fördel med att vara hemma på dagarna, men jag trivs verkligen inte med det. Som ung person i riskgrupp tillhör jag ju den så kallade tredje fasen i vaccinordningen, så jag lär väl få vänta ett tag till, men det börjar bli tröttsamt.

Veckans tema för Fem en fredag är Sinnen.

Vad ser du till höger om dig?
Just nu lever jag i flyttkaos, så jag ser oreda och flyttkartonger oavsett åt vilket håll jag tittar.

Vad känner du med din vänstra fot?
En filt som ligger här i soffan.

Vad hör du utanför?
Det var någon som gick i trapphuset nyss, men annars inget särskilt.

Vad doftade senast gott från köket?
Currykycklingen som jag stekte till lunch igår.

Vad smakade du senast?
Juicen som jag drack till frukosten för en liten stund sedan.

7 kommentarer:

  1. Så mye som man egentlig ikke tenker over i det daglige, før man blir bedt om å kjenne på det rundt seg.

    SvaraRadera
  2. Uff, flyttkaos vill jag inte leva i. Skönt att det bara är temporärt. Så glad att ha flyttat till ett hus där jag alltid vill bo.

    SvaraRadera
  3. Flyttkaos, ja som tur är, går det över av sig självt ;)
    Jag drack också apelsinjuice i morse.
    Kul att tänka efter lite grand hur man har det ;)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. currykyckling låter gott. flyttkaos är inte kul, men det går över. och i regel har en rensat ut en hel del när en flyttar. och det är i regel bra

    SvaraRadera
  5. Oh, grattis till flytten, hoppas det blir bra i det nya hemmet! Jag förstår att det blir tungt att jobba hemifrån, dottern klagar varje dag, hon saknar arbetskamraterna.

    SvaraRadera
  6. Flyttkaos är ett ord som jag får rysningar av fortfarande fast det är 10 år sen vi flyttade senast.

    SvaraRadera