fredag 8 oktober 2021

Fem en fredag v. 40

ÄNTLIGEN fredag! Nu känner jag mig verkligen helt utmattad. Det har varit så mycket hela veckan så det känns knappt som jag har hunnit stanna upp och andas. Vi har alltid utvecklingssamtal tidigt på terminen med åk 7, så det har jag gjort i veckan, plus en massa andra saker utöver det vanliga, plus att åk 9:s omdömen ska vara färdiga till på måndag (spoiler: jag är absolut inte färdig med dem). Vissa veckor är helt enkelt jobbigare än andra, och det här har verkligen varit en sådan. 

Efter jobbet idag ska jag göra en sista kraftansträngning och handla inför helgen, och sen ska det bli skönt att bara få hänga i soffan ikväll. Jag ska titta på Idol och äta något gott, vad har jag inte riktigt bestämt än.

Veckans tema för Fem en fredag är Känslostatus.

Hur mycket har du skrattat i veckan?
Inte supermycket. Jag såg några avsnitt av Alla mot alla på Discovery+ och det är ju ganska komiskt ibland, men annars har jag inte haft så många anledningar att skratta.

När har du känt sig som sämst?
Jag hade vansinnig huvudvärk i söndags, och vaknade sedan halvrisig på måndag morgon men gick till jobbet i alla fall. Inte så att jag egentligen var sjuk för då hade jag naturligtvis stannat hemma, men sådär som jag ofta blir när jag har haft ordentlig huvudvärk eller migrän; det sitter liksom i efteråt fast själva värken är borta. Hur som helst tyckte jag inte att det var något att stanna hemma för, och det ångrade jag så fort jag kom till jobbet och insåg att jag inte alls var i skick att jobba egentligen.

Vad har fått dig att byta humör?
I tisdags fick jag hem ett paket med kläder som jag beställt från Cellbes, och det livade ju upp lite. Allting som jag beställt passade också, vilket man ju annars aldrig kan vara säker på när man beställer.

Vilken dag fick dig att längta till helg?
Onsdag. Annars brukar mina onsdagar vara lugna, men jag hade ett utvecklingssamtal inbokat på det som annars är min planeringstid, plus en massa andra saker jag inte hade väntat mig att behöva göra just den dagen, och sen blev jag oväntat tvungen att jobba över två timmar också. Det var av en fullt rimlig anledning, men det blev en lång, lång, fullspäckad dag som jag inte var beredd på.

Vad skulle du ge för betyg till veckan?
En stark 2:a.

9 kommentarer:

  1. Jag beställer aldrig kläder på nätet, men de kvinnliga familjemedlemmarna gör det. Så alla kläder passade? Du verkar ha haft en otrolig tur. Köp en lott! ;)

    SvaraRadera
  2. Förr kunde jag beställa kläder på nätet men det går inte längre. Jag måste prova. Men visst är det lättvindigt om man vet att det passar!

    SvaraRadera
  3. det är frestande att beställa kläder på nätet. jag kan min storlek på vissa märken men på de flesta inte. ibland blir ens dagar långt ifrån det en tänkt sig

    SvaraRadera
  4. Vissa veckor är värre än andra, så är det bara. Min vecka fick samma betyg som din.

    SvaraRadera
  5. Jeg bestiller stort sett alle klærne mine på nettet, da slipper jeg å gå i butikker.

    SvaraRadera
  6. Migrän är ett elände, och det är som du säger att det sitter i dagen efter också, även om huvudvärken är borta. Man blir liksom....däst (skulle mamma ha sagt). Gällande kläder så vill jag nog prova först innan jag köper, för även om storleken passar så är det inte säkert att plagget passar just mig när det är på. Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Det blir till att lita på postorder nu när ta mig fasiken alla användbara butiker stängt igen. Så skönt att kläderna passade. Fick en laddning från Gudrun Sjödén som också passade bra, men jag bävar för att köpa jeans nu när Flash gått i konkurs och skor när de två bra skoaffärerna i Borlänge lagt ner. Jag får börja kolla av Falun i stället.

    SvaraRadera
  8. visst är det skoj att få paket. Synd att din vecka inte var så bra hoppas att du får en fin vecka

    SvaraRadera
  9. Tredje gången jag försöker kommentera här nu....En tvåa låter ju sådär, men förklarligt om du hade migrän. Jag tittar också på Alla mot alla, fast vissa deltagare fixar jag inte att se på...Cellbes har bra urval och kläderna brukar passa.

    SvaraRadera