måndag 29 februari 2016

Nytt i hyllan #bokrea

Som utlovat kommer här mitt bokrea-inlägg. Den vänstra högen köpte jag i fysiska butiker (Akademibokhandeln och ICA Maxi) i lördags, och den högra förbeställde jag från Adlibris och Bokus. 

Trots att jag gick igenom hela reasortimentet hos både Adlibris och Bokus när jag gjorde min beställning lyckades jag på något sätt missa att Jag ger dig solen av Jandy Nelson fanns med, så den beställde jag först i fredags. Jag tänkte även ta en titt hos min lokala bokhandel (en Ugglanbutik), men sedan får det nog vara bra för i år.

Har ni läst något ur min hög? 


(Som jag nämnt tidigare märker jag mina olästa böcker med små rosa klisterlappar för att lättare hålla koll på dem. Jag har inte satt någon på Lapptäcken-boken för jag tänker att det inte är en bok som jag kommer att läsa från pärm till pärm.)

4 kommentarer:

  1. Granne med döden är riktigt spännande :) De skandalösa har jag läst också, också läsvärd även om jag gillade Betvingade och Överenskommelser bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst någonting av Simona Ahrnstedt tidigare (även om En enda natt stått i hyllan sedan i höstas), men jag i princip bara hört bra saker så jag har höga förhoppningar :)

      Radera
  2. Granne med döden var jag såååå nära att köpa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade också några som jag var supernära att köpa men så ångrade jag mig i sista stund :)

      Radera