lördag 23 november 2019

Fem en fredag v. 47

Jag har aldrig varit med i ElisaMatildas Fem en fredag förut, men det verkar ju kul, så varför inte?

Vad har du för mycket av?
Just nu är det nog dammråttor. Katten byter päls inför vintern och jag hinner inte riktigt med med dammsugaren.

Vad har du för lite av?
Sömn. Jag är sämst på att komma i säng i tid, och jag lider av mer eller mindre konstant sömnbrist. Det har blivit lite bättre sedan jag laddade ner en sömn-app till min Apple Watch och kunde se med all önskvärd tydlighet hur mycket sömn jag missar varje natt, men än har jag inte lyckats ställa om helt.

Vad har du lagom av?
Böcker. Jo, faktiskt. Jag har nyligen rensat ordentligt i hyllorna här hemma, och nu behöver jag varken fler eller färre böcker än jag har (men jag vill så klart alltid ha fler...)

Vad har du för dröm om framtiden?
Att jag och mina nära och kära får vara tillsammans och ha hälsan. (Och så vill jag ta körkort, men det är av underordnad betydelse!)

Vad har du ångrat allra mest?
Att jag inte sa något till någon om min ångest och problem med de exekutiva funktionerna när jag var mycket, mycket yngre. Men jag försöker förlåta mig själv, för hur ska man kunna uttrycka något som man inte har ord för?

5 kommentarer:

  1. Äntligen nån som har LAGOM med böcker :D De flesta verkar ha för många, jag har för få ;) Bra svar i övrigt också, det sista skriver jag under på!

    SvaraRadera
  2. jag är kattvakt åt sonen ibland och borstar missen ofta med en jättefin katt-borste, hon gillar det!

    SvaraRadera
  3. Dammråttor är små söta följeslagare som gärna bosätter sig i mina vrår och under bord. Vet nte riktigt vad de livnär sig på dock...
    Böcker har jag också lagom av, numera mest bara faktaböcker, i övrigt använder jag biblan som bokleverantör

    SvaraRadera
  4. Dammråttor kommer från änglarna, så dem ska man vara rädd om!
    Kul att läsa dina svar! Trevlig lördag.

    SvaraRadera
  5. dammråttor blir det alltid. till och med när en inte är hemma. jag är också nattuggla. gillar när det är tyst och lugnt på natten

    SvaraRadera