fredag 22 november 2019

In the Darkness av Mike Omer

40680738. sy475 Titel
In the Darkness av Mike Omer (Zoe Bentley Mystery #2)

Var fick jag tag på den?
E-bok från Amazon

Vad handlar boken om?
Dr. Zoe Bentley är psykolog och expert på gärningsmannaprofiler, och har därför nyligen anlitats som konsult åt FBI:s avdelning för beteendeanalys.

I den här andra boken skickas hon tillsammans med sin kollega, FBI-agenten Tatum Gray, till San Angelo i Texas för att hjälpa den lokala polisen att ta fast en misstänkt seriemördare som begraver sina offer levande. Samtidigt oroar sig Zoe för sin lillasyster som är kvar hemma i Virginia, eftersom en mycket farlig man från deras förflutna nyligen dykt upp igen.

Vad tyckte jag?     
Som jag nämnde tidigare tyckte jag mycket om den första boken i serien om Zoe Bentley, och även den andra boken föll mig i smaken. Fallet är annorlunda från den första boken men lika spännande, och jag gillar att vi får fortsätta följa Zoe och Tatum, eftersom jag tycker om dem båda. Även några andra karaktärer från den första boken återkommer; Zoes lillasyster Andrea, Tatums farfar Marvin, deras chef Mancuso, samt reportern Harry Barry är alla kära återseenden. Samtidigt får vi möta många nya personer eftersom boken utspelar sig på en annan plats än den första.

Ett par saker störde mig: ett uppenbart villospår och ett onödigt bråk mellan Zoe och Tatum. Det var dock inte tillräckligt för att dra ned betyget.

Läst: November 2019

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar