fredag 22 november 2019

My Sister's Grave av Robert Dugoni

My Sister's Grave (Tracy Crosswhite, #1)Titel
My Sister's Grave av Robert Dugoni (Tracy Crosswhite #1)

Var fick jag tag på den?
E-bok från Amazon

Vad handlar boken om?
Naturkunskapsläraren Tracy Crosswhite skolade om sig till polis efter hennes lillasyster Sarahs försvinnande för tjugo år sedan. En ung man vid namn Edmund House dömdes för mordet på Sarah, men Tracy har aldrig trott på att House var den verklige mördaren. När Sarahs kropp plötsligt hittas tyder omständigheter på fyndplatsen på att Tracy kan ha haft rätt hela tiden, och hon börjar återigen nysta i fallet tillsammans med sin och Sarahs barndomskamrat Dan O'Leary, som numera är advokat.

Vad tyckte jag?     
Detta var ännu en bok som jag inte hade några förväntningar på, men tyckte mycket om. Boken är inte en typisk procedurdeckare; det är naturligtvis mycket mer personligt för både Tracy och Dan än vid en vanlig utredning, och dessutom utgörs en ganska stor del av berättelsen av rättegångsdrama, vilket jag inte var beredd på men ändå gillade. Jag trodde först att boken skulle vara förutsägbar, men det fanns en och annan twist som jag inte såg komma. Jag önskar kanske att jag hade fått lära känna Tracys kollegor lite mer; de nämns en del men eftersom Tracy spenderar så stor del av boken i sin hemstad blir det inte mer än så och jag får inte riktigt någon känsla för dem. Kanske är de med mer i kommande böcker.

Läst: November 2019

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar