lördag 14 november 2015

Köpstopp

Igår kväll kom jag mig äntligen för att organisera om mina bokhyllor (som ni ser högst upp och längst ner på den väldigt mörka och dåliga bilden så är jag inte riktigt färdig). Jag har ingen före-bild, men det såg verkligen bedrövligt ut, så jag är rätt nöjd.

Dessutom lyckades jag faktiskt sortera ur ett 40-tal böcker som jag ska göra mig av med. En del av dem är böcker som jag läst och inte gillat så mycket, och en del av dem är hyllvärmare som jag har insett att jag har noll intresse av att läsa. Tänker att jag ska kolla om vänner/familj vill ha några, och resten tar jag med till jobbet och ser om någon där vill ha.

Något som jag dock insåg när jag höll på och plockade med böckerna (vilket jag ju egentligen vetat hela tiden men liksom förträngt), är att jag har extremt många olästa böcker. Men nu är det nog med det. Jag har ju en gång i tiden köpt alla de där böckerna för att jag hade tänkt läsa dem, så nu är det dags att faktiskt göra det också. I november har jag köpt sex böcker (två fick jag hem igår, resten bör komma under nästa vecka), men nu tänker jag inte köpa fler förrän jag har läst minst tio av de jag redan har.

Vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar